Hopp til hovedinnhold

Korona: Dette kan banken hjelpe deg med

Lokalbanken står klar til å hjelpe deg med dine utfordringer eller spørsmål. Vi håper likevel at du som kunde kan kontakte oss digitalt, slik at vi kan minimere kontakt og dermed smittefare. Dette er et viktig bidrag i samfunnsdugnaden som skal forhindre at korona-viruset sprer seg ytterligere i Norge. Bruk digitale tjenester som nettmøter, telefon, e-post og lånesøknad på nett. Se viktige linker nedenunder for privatkunder og send e-post til bedriftssenteret@hsb.no med beskrivelse av selskapets situasjon, samt regnskap for 2019.

Byr koronasituasjonen på økonomiske utfordringer?

Lokalbanken har samlet noen gode tips for denne krevende tiden:

  • Søk om avdragsutsettelse på boliglånet. Det gjør du her
  • Har du regninger som du har problemer med å få betalt? Be om utsettelse eller betalingsavtale slik at du unngår forsinkelsesrenter og purregebyrer
  • Sett opp budsjett og legg en økonomisk plan
  • Unngå impulskjøp og unødvendig handel
  • Har du fast månedlig sparing kan du redusere/stoppe den mens koronasituasjonen er her, men husk å starte den igjen når det normaliserer seg
  • Søk på betalingsutsettelse på studielånet - om du har det
  • Ta en gjennomgang av abonnementene dine. Kanskje betaler du på abonnementer du ikke bruker?

Digital kontakt

Les mer om reiseforsikring og korona (frende.no)

Har du rentespørsmål, ta kontakt med kundeservice eller din rådgiver.

For bedriftskunder

Helgeland Sparebank bidrar i den nasjonale dugnaden for å begrense konsekvensene av Korona-viruset så mye som mulig, og vil legge til rette for at situasjonen skal bli håndterbar for bankens bedriftskunder. Det er allerede stor pågang og vi oppfordrer våre bedriftskunder til å beskrive selskapets situasjon og legge ved regnskap for 2019, og sende dette til: bedriftssenteret@hsb.no om du trenger ekstra likviditetslån, tilleggs-kreditter, avdragsfrihet og forlengelse av løpetider på eksisterende lån. Les mer om løsninger for bedriftskunder.