Bytt passord, sperr kortet eller finn PIN-koden på nett
Lokalbankens kundeservice svarer gjerne på dine spørsmål, men du kan også løse mange oppgaver selv i nettbanken. Helt enkelt!
– Lokalbanken hjelper gjerne kundene når de trenger det. Vi ser likevel at mange av henvendelsene kan løses av kunden selv via Nettbank og Mobilbank. Det kan være både enklere og raskere for kunden, og det gir oss mer tid til den gode rådgiversamtalen der den trengs, sier Direktør for personmarked i Helgeland Sparebank, Dag Hugo Heimstad.
Dette kan du løse selv i Nettbank og Mobilbank (krever innlogging):
- Sperre og gjenåpne bankkort
- Bestille nytt kort
- Avslutte kortavtale
- Sperre BankID
- Finne PIN-koden til Visakortet
- Åpne ny konto
- Avslutte konto
- Legge til disponent på konto
- Opprette fast betaling
- Opprette Efaktura
- Opprette Avtalegiro
- Endre beløpsgrense for overføring
- Betale til utlandet
- Finne Iban og Swift i kontoutskrift
- Hente ut nedbetalingsplan på lån
- Hente fra kontoutskrift i arkiv helt tilbake til 2005
- Kundedialog – Sende mail m/vedlegg til banken via sikret nett
- Kjøpe og innløse Aksjefond
- Kjøpe forsikring, se forsikringsavtale eller melde skade
I tillegg kan du løse mye selv på hsb.no, deriblant:
- Søke om lån
- Endre eksisterende lån
- Se prislister
- Bestille BankID for ungdom
- Opprette ny mindreårig kunde
Du kan også finne ny og oppdatert informasjon om våre produkter og tjenester på hsb.no.
Mer selvbetjening – bedre rådgivning
Digitale løsninger er verdsatt av kundene; både selvbetjent lånesøknad og tjenester fra kundeservice har økt betraktelig i tiden vi har bak oss. Over 70 prosent av kundene i Helgeland Sparebank søker nå om lån og opplån via bankes nettside.
Selv om de digitale tjenestene brukes mer enn noen gang, spår Lokalbanken at den gode rådgiversamtalen bare blir viktigere og viktigere:
– I disse digitale tider blir det lokale og nære viktigere enn noen gang. Derfor blir det mer av både flere fysiske møter, telefonmøter, videomøter, kundearrangementer, nyhetsbrev og personalisering i digitale kanaler i fremtiden.