Hopp til hovedinnhold

KundePIN

Med KundePIN får du samme kode på alle kortene dine

KundePIN er en tjeneste som gjør at du får samme PIN-kode på alle kortene du har hos oss. Dette er en stor fordel for deg, fordi du bare trenger å huske en PIN-kode selv om du har flere kort. KundePIN omfatter alle våre kort, både Visa Personkort, Electron, Visa Ekstra, Visa Gold og Helgeland Gull.

Slik får du KundePIN:
Fordi alle kortene vi leverer er med i tjenesten, trenger du ikke å foreta deg noe for å få KundePIN. Etter hvert som kortene dine blir fornyet - eller du bestiller et nytt kort - vil de også få tildelt koden som er din KundePIN.

Slik blir KundePIN tildelt:
For deg som allerede hadde ett eller flere kort hos oss da KundePIN ble innført i mai 2010, ble din KundePIN bestemt ut fra følgende regler:

  • Dersom du hadde et Visa Personkort hos oss, ble koden på dette kortet din KundePIN. Denne PIN-koden blir tildelt de andre kortene dine etter hvert som de fornyes. De andre kortene du har hos oss vil beholde sin nåværende kode inntil de blir skiftet ut, og får da tildelt din KundePIN.
  • Bestiller du et nytt kort, vil det få tildelt din KundePIN når det blir utstedt.
  • Dersom du hadde et Visa Electron-kort hos oss da KundePIN ble innført, og ikke et Visa Personkort, er det koden på Electronkortet som danner grunnlaget for din KundePIN.
  • Dersom du hadde flere Visa Personkort hos oss, er det kortet med flest transaksjoner i 2010 (før 12. mai) som danner grunnlaget for din KundePIN.

For deg som ikke hadde et betalingskort i Helgeland Sparebank da KundePIN ble innført, vil det enkelt og greit bli koden på det første kortet du får hos oss som blir din KundePIN. Alle kort du bestiller etter dette vil få tildelt samme kode.