Hopp til hovedinnhold

Ny mobilbank

Vi har nå lansert en ny og forbedret mobilbank. Den har forbedret funksjonalitet, samt et gjenkjennende design for deg som vanligvis bruker nettbanken. Med mobilbanken kan du sjekke saldo, overføre penger og betale regninger uten tilgang til PC, så lenge du har mobil eller nettbrett. Både gamle og nye brukere av mobilbanken må laste ned ny mobilbank-app til Android og iPhone fra Google Play eller App Store.

Ny funksjonalitet og nytt design

Nytt design gjør mobilbanken brukervennlig og gjenkjennbar fra PC-skjermen i nettbanken. Dessuten kan du velge å bruke fingeravtrykk ved pålogging og betaling, istedenfor den firesifrede koden din. 

Aktivering

Når du skal ta mobilbanken i bruk må du først laste den ned fra Google Play eller App Store, og installere den på din mobiltelefon. Deretter må du klargjøre den for at det skal være bare du som skal få tilgang til dine kontoer etc. Denne klargjøringen kaller vi for å aktivere Mobilbanken, og må gjøres bare en gang. Her kan du bruke BankID, BankID på Mobil eller våre påloggingsalternativ uten BankID for å legitimere deg, slik at vi kan sikre at ingen andre en du får tilgang til dine kontoer og bankdata.

Enkel pålogging og bruk

Du kan velge mellom to måter å logge inn på; med en selvvalgt firesifret kode, eller med fingeravtrykk (dersom du har en mobil som støtter dette). Du kan endre dette valget senere, dersom du skulle ombestemme deg.

Når du betaler regninger må du bekrefte betalingen - og da gjør du det på samme måte som du logget inn; med fingeravtrykk eller med fire-sifret kode.

Ungdomsversjon

Også ungdommer mellom 13 og 18 år som ikke har fått kodebrikke eller annen løsning for pålogging i nettbanken hos oss, kan få tilgang til en Ungdoms-versjon av Mobilbanken. Dersom du velger alternativet SMS under aktiveringen, vil du gå igjennom en identifisering med lavere sikkerhet, og du får tilgang til versjon av Mobilbanken som bare gir deg tilgang til egne kontoer.

Reaktivering

I noen tilfeller kan det være ønskelig å aktivere Mobilbanken på nytt. Det kan være flere årsaker til at man ønsker det:

  • Du har brukt Ungdomsversjonen og har blitt 18 år og ønsker full versjon.
  • Du har glemt den fire-sifrede koden for pålogging og må lage ny
  • Du har overtatt en Mobil fra en venn, og ønsker å klargjøre mobilbanken for deg selv.

I et slikt tilfelle kan du starte reaktivering i stedet for å taste koden, og dermed kan du velge identifiseringsmetode og kode på nytt.

Pris

Tjenestene i Mobilbanken har de samme prisene som Nettbanken, og er du totalkunde hos oss er de fleste tjenestene gratis. Det er ingen etableringskostnader eller årspris. Eventuelle kostnader til din teleoperatør kommer i tillegg.

Last ned Mobilbank-appen:

Google Play logo AppStore logo

Viktig informasjon

Selv om du må bruke fingeravtrykk eller kode for å logge på Mobilbanken, bør du også sikre mobilen din med passord for å sikre at uvedkommende ikke får muligheten til å se kontoene dine.

Vær også klar over at dersom du bruker Mobilbanken i utlandet kan det påløpe ekstra kostnader til datatrafikk.

Les mer på produktsiden