Hopp til hovedinnhold

Visa Gold

Kortet for deg som reiser mye

Med Visa Gold får du inntil 45 dagers kreditt

  • Tilknyttet Visa-systemet
  • Godt egnet for utlegg i forbindelse med representasjon
  • Egen konto og spesifisert, månedlig faktura
  • Du velger selv om hele eller deler av beløpet skal betales ved forfall
  • Flere tilleggsfordeler inkludert i kortet
  • Over 25 millioner brukersteder over hele verden

Internasjonalt betalingskort med kreditt

Visa Gold er et internasjonalt betalingskort tilknyttet Visa-systemet, med over 25 millioner brukersteder og minibanker verden over. I tillegg kan kortet brukes hos alle brukersteder i Norge som er merket med Visa eller BankAxept.

Betalingsbetingelser

Med Visa Gold får du inntil 45 dagers rentefri betalingsutsettelse. Du mottar en oversiktlig faktura en gang i måneden, og velger selv om hele eller kun deler av beløpet skal betales ved forfall. Fakturaen gir informasjon om hver enkelt transaksjon.

Visa Gold har flere tilleggsfordeler:

  • Reise- og avbestillingsforsikring 
  • Identitetstyveri-forsikring
  • Nødkontanter 

Hvis du må sperre kortet:

Ring Sperretjenesten på tlf. (+47) 21 49 99 66

Dokumenter:

Forsikringsbevis

Forsikringsvilkår

Endringsmelding AIG 01.12.2018

Leverandør av forsikringen er AIG Europe Limited. Kontaktinformasjon ved skade

Sperre kort

Skulle uhellet være ute og du mister eller blir frastjålet kortet ditt, må du snarest mulig sperre det for å unngå misbruk.

For sperring av alle typer bankkort: ring +47 21 49 99 66

For sperring av kredittkortet Helgeland Gull: +47 73 89 77 56, tastevalg 1

Du kan også gå inn i Nettbanken eller Mobilbanken for å sperre kortet.

Les mer om sperring av kort her

Spørsmål og svar om kort

Jeg finner ikke kortet mitt! Hvordan sperrer jeg det?

Dersom du mister eller blir frastjålet kortet ditt må du sørge for å sperre det snarest mulig. Ring (+47) 21 49 99 66 for å sperre alle typer kort utstedt av Helgeland Sparebank (unntatt Helgeland Gull).

For sperring av Helgeland Gull: +47 75 12 86 69

Du kan også gå inn i Mobilbanken eller Nettbanken for å sperre kortet.

Kortet mitt utløper snart. Når får jeg tilsendt nytt kort?

Kortet ditt vil fungere til og med siste dag i måneden som står preget på kortet, og nytt kort blir automatisk sendt deg ca. to måneder før utløp. Du får en SMS fra oss når kortet er sendt, slik at du vet at det er underveis.

Kontaktløs betaling

Kortene vi utsteder er kontaktløse. Det betyr at dersom betalingsterminalen har dette symbolet Kontaktløs betalingtrenger du kun å tæppe kortet på terminalen, så gjennomføres kjøpet.

  • Du trenger kun taste kode ved hvert 6. kjøp
  • Du trenger kun taste kode om beløpet overskrider 400 kr.
  • Rask og sikker betaling - helt enkelt